Mind Education

Carte bună: The Storyteller’s Secret

În urmă cu câteva luni îmi doream să găsesc un text sau o carte care să mă ajute să înțeleg mai bine cum să transmit un mesaj printr-o prezentare, într-un context public. Dat fiind că în ultima perioadă am avut prilejul de a discuta în fața multor oameni, echipe sau în conferințe, am considerat pe de o parte că este o dovadă de apreciere față de cei care aleg să își petreacă timpul alături de mine, în vreme ce îmi permit să împărtășesc idei, povești, informații ale căror scop este de a crește calitatea vieții, respectiv de a stimula întrebări pe care să și le adreseze, cu scopul de a-și transforma în bine planul personal, respectiv profesional. Nu o să neg faptul că am o pasiune pentru comunicare și îmi place să știu că fac o treabă tot mai bună. Discutând cu una dintre colegele mele, aceasta mi-a sugerat o carte care s-ar putea să îmi fie de folos în acest demers al public speaking-ului. Cartea despre care vorbea este cea pe care o recomand astăzi, o carte pe care în mare parte am citit-o cât timp eram în zbor spre diferite destinații.

Autorul Carmine Gallo a adunat în cartea sa – The Storyteller’s Secret: How the World’s Most Inspiring Leaders Turn Their Passion Into Performance – o serie de povești grozave, Ted Talk-uri, videouri și testimoniale  ale unor mari nume din lume (Bill Gates, Steve Jobs, Oprah etc.), care inspiră și captivează, atât cu istoria de viață, cât și cu talentul și curajul care i-a adus în punctul de a fi ascultați de un număr fascinant de oameni. Autorul subliniază faptul că acești oameni sunt experți în a spune povești. De asemenea sugerează pe parcursul textului că indiferent cât de bună este o idee, o persoană reușește să își capteze publicul doar dacă transformă acea idee într-o poveste inspiratoare, emoțională, cu care oamenii se pot conecta. Subliniază de asemenea că ideile sunt moneda de schimb a secolului 21, iar ideile transpuse în povești au un mod subtil și fenomenal de a captiva și mișca publicul.

Scrisă într-un mod simplu și distractiv, reamintește multe povești cu care mulți suntem deja familiarizați. Totuși sunt de părere că ceea ce este util, e bine să fie readus în planul conștient. O recomand tuturor celor care au în profilul lor profesional activități ce presupun marketing, management, training, psihoterapie, antreprenoriat, leadership, ori sunt pur și simplu dornici de a-și împrospăta nivelul de motivație și inspirație.

O carte ce mi-a oferit multe idei despre cum se creează un mesaj clar, emoțional și concis. Spor la citit!