Cum scoatem frica, abuzul și neîncrederea din școlile de stat din România
“La noi în școală, copiii nu se mai bat!” Și spun „te rog”. La noi în școală, profesorii vin cu bucurie și nu-i amenință pe copii cu scăderea notei la purtare. La noi în școală, nu mai sunt lambriuri vechi de 30 de ani, avem, în schimb, pereți viu colorați de copii. La noi în școală, copiii au curajul să vorbească deschis despre lucruri, pe care nu le-ar aduce în discuție în mod obișnuit. La noi în școală, copiii visează să devină biologi marini, astronauți, doctori, creatori de roboți, fără ca cineva să râdă de ei sau să le taie aripile. La noi în școală, profesorii rezervă 30% din oră teoriei, iar restul timpului îl dedică elevilor și sunt veritabile modele pentru ei.
Acestea sunt doar câteva dintre schimbările pe care le-a adus deja procesul Școala Încrederii în 54 de școli și grădinițe de stat din țară. Schimbări menite să transforme complet, în următorii cinci ani, experiențele de învățare ale copiilor, prin schimbarea relațiilor dintre elevi, profesori și părinți din neîncredere în încredere, din critică şi respingere în acceptare, din dependenţă în autonomie. Mai simplu spus, într-o Școală a Încrederii, catalogul nu mai este o sperietoare, iar catedra profesorului, un piedestal. Copiilor nu le este frică să spună ceva “greșit”, iar profesorii vin cu bucurie la școală.
Până în 2030, peste un milion de elevi din România vor studia într-o Școală a Încrederii.
“Cu toții avem amintirea unui profesor sau membru al familiei care a crezut în noi și datorită căruia suntem în prezent cine suntem, însă avem și prea multe amintiri dureroase legate de școală. Îmi doresc o generație care să învețe de acasă și din școală ce înseamnă o relație sănătoasă cu sine și ceilalți. O generație de oameni mult mai încrezători decât suntem noi. O lume mai puțin abuzivă și însingurată. Avem nevoie unii de ceilalți pentru a deveni mai conștienți, mai asumați, mai blânzi cu noi și ceilalți, mai plini de viață și mai încrezători. Este motivul pentru care, anul trecut, am pus bazele, în plină pandemie, procesului Școala Încrederii. Vă invit să îl descoperiți și să vă alăturați nouă”, a spus Domnica Petrovai, CEO al Mind Education.
În primele opt luni de la debutul Școlii Încrederii, 2602 de cadre didactice au luat parte la 2750 de ore de traininguri, sesiuni de coaching și webinarii on-line, iar directorii școlilor intrate în proces au finalizat primele două module din cadrul Wellbeing Leadership Certification.
Procesul Școala Încrederii a fost fondat de Domnica Petrovai, CEO al Mind Education, Ruxandra Mercea, director executiv al Transylvania College, și Ciprian Ghișa, director al liniei române din Transylvania College.
Vezi mai jos:
https://www.facebook.com/scoalaincrederii/posts/207108454558961