Mind Education

Recomandări pentru a preveni sindromul burnout. (Ep.16)

Sindromul burnout nu apare pentru ca ”dai prea mult”, pentru că ești pasionat/ă de ceea ce faci și pui mult suflet în munca ta. Asta este de fapt una dintre ”superputerile” tale, parte din amprenta ta. Sindromul burnout, spun studiile*, se dezvoltă atunci când uiți să ai grijă de resursele personale și relaționale care te reîncarcă cu energie dar în același timp te aștepți să funcționezi fix ca atunci când aveai ”bateriile” încărcate. Al treilea episod din seria de podcast-uri Mind about Collaboration. “Despre burnout. Sau despre epuizare și emoții încâlcite” te invită să explorezi recomandări pentru prevenirea și reducerea acestui sindrom. Îți propun patru aspecte prin care poți face asta:

min. 02:03: Modelează proactiv rolul profesional în așa fel încât să fie cât mai congruent cu valorile și nevoile tale de dezvoltare.

min. 05:07: Recunoaște și redu procesele care consumă în exces resurse.

min. 10:34: Explorează relația ta cu munca și

min. 12:26: Setează rutine care contribuie la starea ta de bine.

*Bria, M., Spânu, F., Băban, A. & Dumitraşcu, D. L. (2014). Maslach Burnout Inventory – General Survey: Factorial validity and invariance among Romanian healthcare professionals. Burnout Research,1(3). https://doi.org/10.1016/j.burn.2014.09.001.

Music: Sergiu Tuhuțiu. Over Time